mandag 22. oktober 2012

Halloween treatbag Tutorial

Synes først det var litt vanskelig og finne noe og lage tutorial på.. Har jo ikke lyst til og lage en tutorial som det finnes 100 av der ute. Men det begynner og bli vanskelig. Så dere lesere må mer en gjerne komme med forslag til hva dere vil ha tutorial på.

Siden det snart er halloween så tenkte jeg at små treatbags til ungene er jo en super ide.
Så her skal jeg prøve og forklare hvordan jeg lager de :-)




Først skjærer jeg til en lapp i den størrelsen jeg vil ha. Denne er 7" X 6".
Og legger lim på to av sidene.
( Om du bruker tape lim, lim kun halvparten av lengden på 6" siden)




Lim den sammen som en rull slik at høyden blir 7". Bruke gjerne en bonefolder innvendig for og virkelig klemme sammen skjøten.




Deretter klemmer du ene kortsiden med lim helt flat i enden.




Jeg liker og pynte endene, og gjør dette med en krymper.




Har du ikke krymper går det like fint med et scoreboard, eller bonefolder og linjal.




Så er tiden kommet for og putte inn godis, og lukke posen.
Legg posen slik at kanten som er limt ligger på høykant, og klem deretter ned motsatt side. Når du har klemt den ned, kan du legge på en tapebit å lime den sammen.




Slik ser da vår treatbag ut...





Jeg liker og lage en perforering på den ene siden så det er lettere for barna og rive den opp. Har du ikke verktøy til dette kan du også lage dette med linjal og kniv.
Eller la være. Det trengs jo ikke i det hele tatt egentlig :-)


Og så er det bare og dekorere!

Jeg brukte et mønsterark til og lage hele greia. Og her er mitt resultat :






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer, jeg setter utrolig stor pris på de :-)